Podiel Toyoty v Európe sa vyšplhal na rekordných 7,3 %

Podiel Toyoty v Európe sa vyšplhal na rekordných 7,3 %

Podiel Toyoty v Európe sa minulý rok vyšplhal na rekordných 7,3 percenta.

Predaj Toyota Motor Europe (TME), ktorá pôsobí na trhoch západnej, strednej a východnej Európy, v roku 2022 vzrástol na 1 080 975 vozidiel aj napriek tomu, že európsky automobilový trh ako celok zaznamenal medziročný pokles o 11 %. Trhový podiel v Európe TME zvýšila na rekordných 7,3 %, čo znamená nárast o 0,9 percentuálneho bodu oproti roku 2021.

Toyota súčasne upevnila svoje postavenie druhej najpredávanejšej značky osobných vozidiel v Európe. K výsledkom TME kľúčovou mierou prispel pokračujúci vysoký dopyt zákazníkov po vozidlách z ponuky elektrifikovaných modelov, ktorá zahŕňa batériové elektromobily, vozidlá poháňané palivovými článkami, ako aj hybridy a plug-in hybridy. Predaj elektrifikovaných vozidiel TME medziročne vzrástol o 14 % na 718 608, čo teraz predstavuje 66 % z celkového predaja značky a dokonca 74 % v západnej Európe.

„Predajné výsledky opäť prekonali celkový trh, a to aj napriek veľmi náročným podmienkam panujúcim v Európe. Zaznamenali sme vysoký dopyt po nových modeloch vrátane Toyoty Yaris Cross a Aygo X, ale vysoký zostal aj predaj ďalších zavedených modelov. Vo výhľade na rok 2023 očakávam ďalší rast počtu predaných vozidiel aj podielu na trhu ruku v ruke s ďalším rozširovaním našej elektrifikovanej modelovej ponuky s využitím rôznych typov technológií. V prípade Toyoty bude prínosom prvý kompletný rok predaja modelov bZ4X a Corolla Cross. A v prípade značky Lexus očakávame určitú vzpruhu po minuloročných obmedzeniach dodávok, rovnako ako ďalšiu posilu vo forme novo uvádzaných modelov, teda nového RX a úplne nového elektromobilu Lexus RZ. Spoločne s ďalšími novými produktmi s nulovými alebo nízkymi emisiami CO2 sa budeme postupne približovať k cieľom uhlíkovej neutrality pri naplňovaní emisných cieľov v rámci EÚ a Veľkej Británie,“ uviedol Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe.

Údaj EÚ CO2 predstavuje priemerné emisie vozidiel registrovaných v krajinách EÚ, na Islande a v Nórsku. Táto cieľová hodnota sa týka predaja značiek Toyota a Lexus na základe predbežných interných údajov ešte pred dátumom štandardného zverejnenia oficiálnych údajov Európskou komisiou.

Značky Toyota a Lexus v decembri na výročnej udalosti Kenshiki predstavili niekoľko nových modelov, ktoré v roku 2023 obohatia modelovú ponuku zahŕňajúcu rôzne typy technológií pohonu. TME v nadväznosti na predchádzajúci záväzok do roku 2035 znížiť v EÚ emisie CO2 nových vozidiel o celých 100 % oznámila cieľ najneskôr do roku 2040 dosiahnuť úplnú uhlíkovú neutralitu vo všetkých svojich prevádzkach.

Toyota Central Europe najlepšia v rámci TME

V minulom roku sa darilo aj zoskupeniu Toyota Central Europe zahŕňajúcemu štyri trhy – Českú republiku, Slovensko, Poľsko a Maďarsko. Skupina sa stala v rámci európskeho predaja najlepšou, čo sa týka značky Toyota, a druhou najlepšou v európskom predaji značky Lexus.

Výsledky jednotlivých značiek a modelov

Toyota v roku 2022 predala 1 030 508 vozidiel, teda +3 % v medziročnom porovnaní. Najpredávanejšími modelmi boli Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 a C-HR so 74% podielom na celkovom predaji. K celkovému dopytu zákazníkov v uvedenom období prispeli novo uvedené modely vrátane úplne novej Toyoty Aygo X, Toyoty Corolla Cross hybrid a batériového elektromobilu bZ4X z kategórie SUV. Celkové zastúpenie elektrifikovaných modelov Toyota medziročne vzrástlo o 16 % na 677 823 predaných vozidiel (65 % celkového predaja značky).

Lexus počas rovnakého obdobia predal 50 467 vozidiel pri celkovom zastúpení elektrifikovaných modelov na úrovni 81 %. Pestrá ponuka SUV značky Lexus (RX, NX, UX, GX a LX) prispela k celkovému predaju tohto výrobcu z 89 %. Zatiaľ čo rok 2022 sprevádzali problémy s výpadkami častí dodávateľského reťazca a zastavenie vývozu do Ruska, výhľad na rok 2023 je omnoho optimistickejší vzhľadom na predstavenie novej generácie RX (už v tomto mesiaci – vrátane troch rôznych elektrifikovaných pohonov: hybridného RX 350h, plug-in hybridu RX 450h+ a vôbec prvého preplňovaného hybridu RX 500h). Ešte na jar začne Lexus dodávať prvý batériový elektromobil RZ 450e, postavený na platforme vyhradenej pre elektromobily.

TME - kľúčové údaje za január až december 2022:

  • Predaj celkovo: 1 080 975 (medziročne +0,5 %)
  • Podiel na trhu: 7,3 % (medziročne +0,9 p. b.)
  • Celkový predaj elektrifikovaných verzií: 718 608 (medziročne +14 %)
  • Celkové zastúpenie elektrifikovaných verzií: západná Európa: 74 % – východná Európa: 32 % – CELK.: 66%

Východná Európa zahŕňa Rusko, Kazachstan, oblasť Kaukazu, Ukrajinu, Turecko a Izrael.

Toyota - kľúčové údaje za január až december 2022:

  • Predaj značky Toyota: 1 030 508 (medziročne +3 %)
  • Najpredávanejšie modely: rad Corolla (182 278); Yaris (185 781); Yaris Cross (156 086); RAV4 (113 297); C-HR (109 543), Aygo X (74 427)
  • Najpredávanejšie elektrifikované verzie: Yaris Hybrid (147 082); Yaris Cross Hybrid (146 988): Corolla Hybrid (138 386); Toyota C-HR Hybrid (108 950); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (94 447)
  • Celkový predaj elektrifikovaných verzií: 677 823 (medziročne +16 %)
  • Celkové zastúpenie elektrifikovaných verzií: západná Európa: 73 %, východná Európa: 32 % – CELK.: 65%

Lexus - kľúčové údaje za január až december 2022:

  • Predaj značky Lexus: 50 467 (medziročne -30 %)
  • Najpredávanejšie modely: NX (17 504); UX (14 599); RX (10 750)
  • Najpredávanejšie elektrifikované verzie: UX Hybrid/EV (13 969); NX Hybrid/Plug-in Hybrid (16 173); RX Hybrid (6 440)
  • Celkový predaj elektrifikovaných verzií: 40 785 (medziročne -13 %)
  • Celkové zastúpenie elektrifikovaných verzií: západná Európa: 99 %, východná Európa: 21 % – CELK.: 81%
Späť
Novinky
Podrž
Predaj
Klik
Zatvoriť hľadanie