RAM predstavil svoj prvý elektrický pickup

RAM predstavil svoj prvý elektrický pickup

RAM predstavil svoj prvý elektrický pickup!

Na výstave CES v Las Vegas značka RAM predstavila nový elektrický pickup, ktorý príde na trh už v roku 2024. Ide o fascinujúci koncept s revolučným dizajnom a parametrami.

Koncept RAM 1500 Revolution BEV má byť jasnou odpoveďou na otázku, kam americká značka smeruje pod krídlami stratégie Dare Forward koncernu Stellantis. Sľubuje, že novinka nastaví novú latku v parametroch, ktoré sú pre zákazníkov kľúčové – v dojazde, nosnosti, ťažnej kapacite aj v rýchlosti nabíjania.

Keďže pickupy sú najpredávanejšími modelmi v USA, s ich elektrickými verziami prišli už aj iné automobilky. Ford má svoj F-150 Lighting, General Motors má Hummer EV atď. "Je to pre nás vlastne výhoda pretože máme úplné vedomosti o tom, čo predstavili ostatní." povedal v rozhovore Mike Koval Jr., generálny riaditeľ značky RAM. „V RAM sme nanovo definovali, aké pickupy dokážu byť a urobíme to znova tým, že prekročíme to, čo aktuálne ponúkajú konkurenti dodávaním tých najlepších elektrických pickupov na trhu.“

Priekopnícky dizajn vytvára víziu elektrifikovanej budúcnosti RAM.

Futuristický dizajn kombinuje brutalitu a silu s aerodynamickou eleganciou. Prednú masku zdobí svietiaci nápis RAM. Dva páry dverí bez stredového stĺpika zabezpečujú pohodlný prístupdo kabíny. Nechýbajú výsuvné kľučky, kamery namiesto spätných zrkadiel, full-LED svetelná technológia a elektricky ovládané veko nákladového priestoru či veka nabíjacieho portu. Pred ťažkým terénom chránia podvozok nábehové dosky. Odolnosť demonštrujú 24-palcové disky. Priemer kolies je spolu s pneumatikami až 35 palcov. Exteriéru dominuje dvojfarebný lak, ktorý kombinuje svetlý odtieň pontónu s čiernou kabínou a panoramatickou strechou.

Tieto nové proporcie sú dosiahnuté vďaka inovatívnej platforme STLA Frame EV. Nové inteligentné bezpečnostné systémy a menšie, výkonnejšie elektromotory umožnili dizajnérskemu tímu posunúť kabínu dopredu a zväčšiť jej dĺžku až o 10 cm.

Nový interiér sa môže pochváliť udržateľnými materiálmi s doteraz nevídanou úrovňou flexibility, pohodlia a inovácie.

Interiér obsahuje štyri samostatné sedadlá s integrovanými pásmi a reproduktormi. Stredová konzola sa môže otočiťo 90 stupňov, čím vznikne pracovný stolík. Absolútnou novinkou je tretí sklopný rad sedadiel na priečke medzi nákladným priestorom a kabínou. Navyše je tu otvor, vďaka ktorému naložíte do nového RAMu predmety dlhé až 5,5 metra.

Horizontálna palubná doska obsahuje dva displeje so zobrazovacou plochou až 28 palcov. Spodný displej je odnímateľný a možno ho použiť ako tablet aj v iných častiach vozidla. Vrchný displej zas možno posúvať do bokov v systéme líšt. Nechýbajú ani displeje pre funkciu digitálnych spätných zrkadiel a samozrejme head-up displej s rozšírenou realitou. Vychytávkou je obrovská elektrochromatická presklená strechas regulovateľnou priehľadnosťou.

Udržateľnosť bola kľúčová pri vývoji konceptu RAM 1500 Revolution BEV a premietla sa aj do materiálov. Patrí sem napríklad dyha „Greyslate Nanostone“, ktorá je odolná a ľahká, koža „Apple“, či podlaha, ktorá sa skladá z recyklovanej gumy a korkových častíc.

Nové technologické prvky vozidla RAM 1500 Revolution BEV Concept:

Automobilový osobný asistent - Virtuálny asistent poháňaný umelou inteligenciou (AI), ktorý funguje ako tvár vozidla a reaguje na rôzne hlasové príkazy. Hlasové ovládanie umožňuje sledovať príkazy majiteľa keď je mimo vozidla, ako napríklad zavrieť okná, prehrať hudbu, odfotiť sa a „nasleduj ma“ s režimom tieňa.

Režim tieňa - Umožňuje vozidlu automaticky sledovať vodiča idúceho pred vozidlom. Táto funkcia aktivovaná hlasom môže byť užitočná v situáciách, keď sa vodič potrebuje posunúť na krátku vzdialenosť a nechce sa vrátiť späť do auta.

Môj deň - Inteligentné plánovanie výletov založené na pláne a preferenciách používateľov s cieľom poskytnúť návrhy v správnom čase a na správnom mieste.

Kabínový režim - Kabínové režimy sú nastavenia „jedným tlačidlom“. Zahŕňajú možnosti ako režim produktivity, sociálny režim, režim večierok, režim relax atď. Úpravy zahŕňajú vnútorné osvetlenie, polohu a orientáciu sedadla, nepriehľadnosť okien a svetlíkov, odpruženie vozidla, zvukové zóny a obsah displeja.

Pokročilá rozšírená realita (AR) a Head Up Display (HUD) - Táto funkcia kombinuje AR, HUD a pokročilú technológiu kamery a senzorov, aby poskytovala vylepšenú asistenciu pri riadení. Priehľadné videnie využíva technológiu kamery a snímača na vytvorenie zážitku, ktorý vodičovi umožňuje vidieť objekty mimo jeho bežného pohľadu.

Aplikácia inteligentného úložiska - Mobilná aplikácia, ktorá pomáha používateľom merať objekty, aby zistili, či ich vedia prepraviť vozidlom. Na získanie rozmerov objektu môžu používatelia naskenovať čiarový kód produktu alebo použiť vstavaný nástroj na meranie kamery s rozšírenou realitou. Mobilná aplikácia používateľom ukáže, ako možno objekt čo najlepšie umiestniť vich vozidle.

Nastaviteľný a odnímateľný spodný displej - Možno použiť ako tablet, displej spolujazdca, pracovné miesto, ovládanie vozidla alebo ovládač videohier. Dva 14,2-palcové displeje je možné skombinovať a poskytnúť tak väčšiu plochu.

Smart Home Control - Používateľ môže ovládať svoj smart home z obrazovky a nastavovať zariadenia ako sú svetlá, kamery, termostaty a zvukové systémy.

Pokročilý kamerový a senzorový systém - Viacero kamier a senzorov spolupracuje na zlepšení zážitku z jazdy a poskytuje ďalšie funkcie ako je 3D snímanie, biometrické rozpoznávanie identity a snímanie 360° fotografií a videí.

Exteriérový projektor - Viacero vstavaných projektorov poskytuje efektívny spôsob vizuálnej komunikácie informácií s používateľom. Projektory fungujú ako mobilné kino, čo umožňuje majiteľovi mať filmový večer kedykoľvek a kdekoľvek.

Autonómne schopnosti - V autonómnom režime úrovne 3+ vozidlo stiahne volant, aby poskytlo vodičovi viac miesta. Vnútorné svetlá, AR HUD, inteligentné sedadlá a volant spolupracujú, aby vodičovi poskytli prehľad o situácii na ďalšej úrovni.

Platforma STLA Frame EV je pripravená na montáž dvoch elektromotorov systému EDM s neznámym výkonom. Nepoznáme ani kapacitu batérií. Podpora nabíjania výkonom až 350 kW naznačuje prítomnosť 800 V architektúry, čo znamená, že len 10 minút nabíjania stačí na predĺženie dojazdu o ďalších 100 míľ, teda približne o 160 km jazdy. Ovládanie vylepší systém natáčania zadných kolies v uhle až 15 stupňov a komfort zas pneumatické odpruženie.

Späť
Novinky
Podrž
Predaj
Klik
Zatvoriť hľadanie